s - Reisverslag uit Debrecen, Hongarije van Ruud Giling - WaarBenJij.nu s - Reisverslag uit Debrecen, Hongarije van Ruud Giling - WaarBenJij.nu

s

Blijf op de hoogte en volg Ruud

03 Juni 2017 | Hongarije, Debrecen

Samenvatting vertrek Hilversum tot Debrecen

Do. 18-5 zijn we vertrokken, eerst naar waalre en vervolgens naar St.Oedenrode om daar vrijdag een bezoek te brengen aan een voor ons dierbaar stel van de Marokko reis. ‘smiddags ri. Duitsland vrijwel direct( 4uur) in de file en regen met bakken de lucht uit. Dat is het voordeel van een camper aan de kant, morgen is er weer een dag. Via het Sauerland, Lohn am Main, Wurtsburg, Nurnburg naar Landau an der Isar (wel alles binnendoor) hier 2 dagen gefietst. Bij Braunau de Oosterijkse grens over, problemen met de navigatie hij wil niet rijden zoals ik wil. Als we aan weg 141 komen zie ik waarom, hier mogen geen voertuigen boven 3,5 ton op ( wij mogen 4,5 ton wegen) maar er rijden bussen , vrachtwagens enz. Dus wij ook. Al slingerend via Mariasell om vervolgens 26 mei Hongarije binnen te rijden, de camping die we hadden gedacht was opgeheven het was al laat dus de eerste de beste camping opgereden. Allemaal grijse koppie’s geen jongeren of kinderen. Duitsers en Oosterijkers, blijkt het een kuuroord te zijn. Bij het idee alleen al komt het stoom mijn oren uit, dat gesudder en een massage kunnen we elkaar wel geven daar hebben we geen derde bij nodig, de prijs was er ook wel naar. De andere dag het Ferto-Hansag natuurpark deels doorgefietst. Tot 2001 lag een deel hiervan nog achter het ijzeren gordijn. We hadden een mooie overnachtings plek gevonden achter de basiliek, de andere morgen om 6.00 beginnen de klokken te beieren, de kloosterlingen dachten wat, wij wakker jullie ook. ‘sMorgens opzoek naar een pakzeg = een bakker. De taal daar kun je geen touw aan vastknopen. We bezoeken de Pannonhalma abdij dan door naar Tata op een kleine camping, er staan 3 vaste caravans en wij als enigste gast met rondom van die DDR hutjes. De andere morgen besluiten we nog een nacht te blijven en te gaan fietsen. Wat scherts onze verbazing om 10.00 komen er ong. 100 tieners die in de hutjes neerstrijken, je raad het al de andere morgen om 5.15 bal op de camping. Door naar Esztergom, Visegrad. Het is de afgelopen week steeds 24 tot 33 gr. geweest toch besluiten we in Sentendre Shanzen het openlucht museum van Hongarije te bezoeken. Busladingen kinderen worden er gedropt v.a. 3 jaar, ja cultuur en historie wordt ze hier met de paplepel ingegeven. Met de pont de donau over via Vac naar Holloke dit ligt in de Cserhatheuvels (de rest van noord Hongarije, boven Boedapest in vrijwel vlak) Er is hier 1x een bouwpakket van een model huis (vierkant) uitgegeven en dit staat in 90% van Hongarije. Verder oostwaards via Eger naar een camperplek aan de rivier de Tisza, prachtige natuur. Op 2-6 naar Debrecen de camping opgezocht waar we alles wassen en soppen om op 3-6 de groep te ontmoeten om vervolgens 4-6 door te rijden Roemenie in, wordt vervolgd.

• 03 Juni 2017 - 10:55

Groetjes John en Corrie

• 03 Juni 2017 - 17:31

Cornelis En Tonny:

hallo Ruud en Riek,
    Heerlijk om wat van jullie te horen,geniet lekker verder van alles.
    Hier is het inmiddels ook zomer☀️
    Groetjes van ons(camping Dongen)

• 03 Juni 2017 - 21:04

Thea:

Hoi Riek en Ruud,
    Ik had in mijn agenda staan dat jullie 3-6 zouden vertrekken. Maar nu begrijp ik dat dan de Roemenie reis begon. Ik kwam al weer bekende plaatsnamen tegen in Hongarije van de keren dat ik zelf naar Roemenie ging.
    Nou, genietze hoor!
    Thea

• 04 Juni 2017 - 12:54

Bep:

Heerlijk om jullie verhaal te lezen. Veel plezier. Ik had van thea begrepen, dat jullie pas op de 3e zouden vertrekken , vandaar mijn eerdere mail. Leuk om jullie te volgen. Lieve groeten Bep

• 04 Juni 2017 - 16:23

Bas:

Jullie zijn weer lekker bezig zo te lezen.

Niet te ver doorrijden naar het oosten, hé!

Groetjes, Bas & Mirjam.

• 06 Juni 2017 - 12:22

Ria:

Hallo lieve mensen,

Heerlijk om weer een stukje mee te mogen reizen...
    We kijken al uit naar het verslag van de 'grote' reis.
    Dank en geniet van alles.

lieve groet,
    Ria en Dick